Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se nestala filmovou hvězdou

     „Bude se natáčet v Karlových Varech film z Gerardem Depardieu a vybrali si tě do „lepšího“ komparzu.“ Oznámila mi po telefonu tenkrát má bookerka. Lepší komparz znamená, že budete dělat křoví ne někde vzadu, ale přímo za herci. 

     Ty brďo, konečně je to tu. Má šance na to, aby si mě někdo všimnul, pomyslela jsem si a v duchu jsem už plánovala, jak nějaká herečka onemocní a oni si „náhodou“ zrovna vyberou mě. Dvě noci jsem skoro nespala, ve snech jsem už totiž přebírala Oskary a pózovala na červeném koberci.

     V pondělí jsem vyrazila na zkoušku šatů. Po příchodu do ateliéru jsem se nestačila divit. Nebylo nás tam jen pár vyvolených, jak jsem si myslela, ale snad stovky pobíhajících komparzistů. Potvrdilo mi to mé pořadové číslo čtyřistaněco. Tak jsem si sedla, čekala na své šaty a v duchu si nadávala, proč jsem nepřišla dřív. Kdybych se necourala, nedala si hamburger a nešla do toho krámu pro to blbý tričko, co na mě volalo z výlohy, mohla jsem už být na řadě. Naštěstí to šlo jak na běžícím pásu a já vyfasovala elegantní tmavě hnědé šaty vyšívané korálky. Budu prý dělat komparz v kasinu a v hotelu Pupp. Dobrá tedy.

     Mám dva dny na to se zkrášlit. Trochu mi přišlo, že v těch šatech jsem taková bledá. Jen někde nachytat bronz. Když je člověk opálený, hned vypadá o něco lépe. Ale byla zima a na solárko jsem neměla peníze.  A tak jsem ze skříně doma vytáhla snad sto let staré horské sluníčko.

     „Miri, buď od něho půl metru a tak pět minut,“ varovala mě mamka. Jasan, za pět minut se nikdy neopálím. A tak jsem si sedla deset centimetrů od toho zázraku a dvacet minut „opékala“ svůj obličej. A to doslova.

     V noci jsem znovu chodila po červeném koberci a rozdávala rozhovory pod blesky fotoaparátů.

     „Hoří jí obličej, podívejte!“ vykřikl jeden fotograf a já se snažila marně za hysterického křiku uhasit plameny. Probudila jsem se ze zlého snu a utíkala do koupelny. Noční můra však pokračovala. V zrcadle na mě koukal můj odraz, jenže v tmavě rudé barvě. Obličej jsem měla spálený, červený, do toho horečka. Jo dostat úpal z horského sluníčka můžu jenom já. Své dva zkrášlovací dny jsem strávila ubrečená s jogurtem na ksichtě v posteli.

     Ale já se jen tak nevzdám. Přece si nenechám svou šanci proklouznout jen tak mezi prsty. A tak jsem se sbalila a jela na týden komparzovat do Karlových Varů. Už v autobuse si ke mně nikdo nechtěl přisednout. Kůže se mi totiž začala docela dost loupat a já vypadala jak kdybych měla lepru. Jediného, koho jsem svou vizáží zaujmula, byl asi šestiletý klučina, co na mě celou cestu civěl a hrál si s umělým hadem.

     „Mami, a hadi se svlíkají z kůže?“

     „Ano Honzíčku.“

     „A lidi se taky můžou svlíkat z kůže?“

     „Ne Honzíčku, to nemůžou.“

     „Takže ta paní je had, mami?“

     Haha, vtipný. No co, nějaký malý kluk mě nedokázal rozhodit. Dorazila jsem na místo činu a převlečená v šatech jsem čekala na make-up. Pohledů typu „chudák holka“ jsem si nevšímala. Doufala jsem, že mě maskérka dostatečně zamaskuje, což jsem se spletla. Hned jak mě viděla, vytáhla nějaký starý štětec, pudrem mi přešmrdlala obličej, což způsobilo, že má odlupující se kůže trčela z mého obličeje ještě víc. Šikovná to maskérka. Po pár vteřinách zavolala: „další!“ a já neměla šanci ani protestovat. Ještě jsem letmo viděla, jak štětec zahazuje do odpadkového koše. No co, sedla jsem si společně se všemi komparzisty do sálu v hotelu Pupp a čekala, až mě někdo zavolá.

     „Ty, ty a ty.“ Ukazoval nějaký „ředitel“ komparzistů na lidi okolo mě, nikdy ne však na mě. A tak to pokračovalo celé dva dny. No a co, už jsem svou kariéru skoro vzdala a po celou dobu se učila na zkoušky do školy a tajně doufala, že jednou ten pán řekne ty a ukáže na mě. Což se stalo předposlední den, kdy můj obličej vypadal o trochu lépe, kůže mi už netrčela na všechny strany a já se vyprdla na tu úžasnou maskérku a své fleky zamaskovala sama. A tak jsem byla také součástí toho filmu. Ne však v první řadě za herci, ale asi tak v páté, někde vzadu. Ale to se taky počítá.

Žádná herečka neonemocněla.

Všimlo si mě spoustu lidí, dokonce o mě mluvili i lidi ze štábu (i když ne tak jak jsem si představovala).

Po červeném koberci jsem se prošla (po návratu domů v chodbě).

A Oskara jsem taky dostala (dala jsem ho sama sobě za hrdinství).

Zkoušku jsem zvládla na jedna a dokonce mi i za ten týden zaplatili.

Docela super brigáda, hrála jsem přece s Gerardem ve filmu.

Tak snad příště:-))

Autor: Mirka Stajkova | neděle 23.2.2014 14:37 | karma článku: 10,35 | přečteno: 487x
  • Další články autora

Mirka Stajkova

Chci prsa! Značka: Velká...

Vždycky se mi líbila velká prsa. Už jako malá jsem se těšila, až dospěji, že se budu také takovými jednou pyšnit. Jako má maminka, jako měla babička, prababička a všechny prapraženy v naší rodině. Velká prsa se totiž dědila z generace na generaci. A pak si nejspíš pán Bůh řekl: „Dost! To už stačilo!“. A to zrovna ve chvíli, když jsem se narodila...

8.2.2015 v 3:35 | Karma: 36,48 | Přečteno: 3866x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Tati a jak se dělají miminka?

Děti a jejich všetečné otázky, na které někdy nemáme odpověď, nebo nevíme, jak jim odpovědět, aby byla spokojenost na obou stranách. A tak trochu lžeme, vymýšlíme si, přibarvujeme, abychom ty jejich malé hlavičky příliš nezatěžovali „dospěláckými“ věci, na které mají ještě dost času a tak se vyhnuli dalším a dalším otázkám PROČ, PROČ a PROČ? Někdy si však děti s pomocí televize, reklam a jejich naivního myšlení dokáží dát dvě a dvě dohromady a udělají si představu samy, se kterou jsou ve výsledku spokojené jen oni a my tak často vypadáme jako naprostí idioti.

4.2.2015 v 10:08 | Karma: 22,95 | Přečteno: 1757x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Můj rok blogu na iDnes

Konečně se mohu pochlubit, že jsem u něčeho vydržela déle než měsíc. Můj blog na iDnes slaví rok. Na zdraví...

29.1.2015 v 22:21 | Karma: 10,97 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Bavorština podruhé

Učit se německy ve škole je jedna věc. Použít jí pak v praxi je věc druhá. Na co mě však žádná škola ani v nejmenším nepřipravila, byl bavorský dialekt. Takzvaná Bavorština.

23.1.2015 v 11:19 | Karma: 25,76 | Přečteno: 2848x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Jak jsem se na chvíli stala Francouzkou

Pořád přemýšlím nad tím, jak asi musí znít moje rádoby Němčina pro rodilého Němce. Hodně hostů z hotelu, kde pracuji se mě ptá, z jaké že části Francie to pocházím. Poprvé mě to docela rozesmálo a hosté se divili, že nejsem Francouzka. Prý mám takový přízvuk.

17.1.2015 v 0:11 | Karma: 14,03 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2194x
...já jsem prostě já...A smolím knihu. Smolím jí už dlouho. Třeba jí i někdy dosmolím:-) ....................