Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem začala tvořit...

Nejdříve to začalo šitím. Rozpárala jsem svoje super kalhoty, abych si mohla udělat střih pro kalhoty nové, nakoupila látky a objevila barvy na textil. Hmmm, barvy na textil, budu malovat trička. 

Rozpárané super kalhoty a nový střih pro nové kalhoty šly do truhly a hurá na malování triček. Tak jsem nakoupila barvy, štětce, tílka, trička.... Vyrobila jsem 3 trička. Jen je něčím dozdobit. Korálky! Honem na internet objednat korálky. Miliony barev a tvarů. Co kdybych začala dělat náramky? Šup a desítky pytlíčků s korálky putovaly ke mě domů. Trička a barvy schovat do truhly. Mezitím nákup vlasce, jehly, spojů a různých komponentů. Nějakou inspiraci. Zpět na net a na youtube. Tisíce návodů na výrobu náramků....Bohužel nejen z korálků:-).....


     Fimo. Co je to Fimo? Korálky šly stranou a já hledala Fimo. To bude super vyrábět náramky a náušnice z Fima!...Následoval nákup nejrůznějších barev Fima, Černitu a různých polymerových hmot. Ale bez příslušenství to přece není ono! Další nákup. Strojek, textury, razítka, vykrajovátka....Docela zábava. Na pár týdnů a pár náušnic, které jsem v životě neměla na uších:-) Něco mi tam scházelo. Drátky. Fimo a drátky = super nápad. Nákup barevných drátků a drátů různých tlouštěk a délek. A zase na ten internet. Hledat: výroba z drátků. Drátkování. Fimo, korálky a veškeré příslušenství putovaly do mé "oblíbené" truhly ke svým kamarádům a přibyli noví kamarádi v podobě kleští, štípaček atd.

     To, že mě to moc neba, jsem zjistila po výrobě drátkové sochy (která mi dodnes visí na okně). Truhla se pomalu plnila a začala zima. Uháčkuju si šálu:-) Nákup háčku a vln. Ale šála je moc nudná, budu dělat rukavice. Na 14 dní jsem měla o zábavu postaráno. Rukavice hotové, trochu hodně divné, každá jinak veliká, ale někomu se přece líbily. Mé bordeauxské doze:-) Měla hned dvě hračky a já zákaz od muže cokoliv kupovat:-) Truhla byla plná a vše se všude válelo. Chvilku byl klid, než jsem se rozhodla, že zase začnu malovat:-)

     Nákup temper a čtvrtek. Tempery trapný a čtvrtka blbá. Profíci malují přece na plátno a olejovými barvičkami! Jeden obraz, smrad barev a ředidla po bytě. Zničené oblečení od malování "na koleni". Tak přišly na řadu barvy akrylové. Maluju, maluju, nic jiného už nekupuju a pár měsíců mě to drží. Dárek od muže k narozkám: stojan na malování. Hurááá, tak maluji a surfuji. Hledám inspiraci a nacházim Mixed media art. To je ono! To budu dělat.

Truhlu jsem opět otevřela a spojila všechny mé vášně dohromady. Bordel opět vyplul napovrch a po celým bytě se válely korálky, třpytky a kusy všemožných látek a papírů. Zábava na měsíc a mě chytaly roupy na něco jiného. K vánocům mě proto překvapil dárek. Dostala jsem šicí stroj a kolotoč začal nanovo. Rozhodla jsem se šít panenky.

Po pár dnech, kdy se na nás lepily zbytky vaty a nití a z huby psa jsem vytahovala rozžužlaná torza panenek, jsem se proto nemohla divit, že jsem dostala od muže přísný zákaz tvořit něco v obýváku. Když jsme přestěhovávali ložnici do jiné místnosti, jsem neváhala ani minutu a do prázdného pokoje odnesla všechny své poklady. Huráá, moje království! Ještě se mu bude stýskat, až místo našeho společného vysedávání v obýváku budu ve svým tvořivým bunkru.  Jenomže to nebylo ono a jedinému, komu se nechtělo být o samotě, jsem byla já. Už pár týdnů místností procházím (když jdu na záchod:-)) a pokaždé přemýšlím, co by mě tu udrželo.

PS: Včera jsem viděla bezva pořad o sochařích:-))))

Autor: Mirka Stajkova | čtvrtek 13.3.2014 13:42 | karma článku: 14,42 | přečteno: 619x
  • Další články autora

Mirka Stajkova

Chci prsa! Značka: Velká...

Vždycky se mi líbila velká prsa. Už jako malá jsem se těšila, až dospěji, že se budu také takovými jednou pyšnit. Jako má maminka, jako měla babička, prababička a všechny prapraženy v naší rodině. Velká prsa se totiž dědila z generace na generaci. A pak si nejspíš pán Bůh řekl: „Dost! To už stačilo!“. A to zrovna ve chvíli, když jsem se narodila...

8.2.2015 v 3:35 | Karma: 36,48 | Přečteno: 3866x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Tati a jak se dělají miminka?

Děti a jejich všetečné otázky, na které někdy nemáme odpověď, nebo nevíme, jak jim odpovědět, aby byla spokojenost na obou stranách. A tak trochu lžeme, vymýšlíme si, přibarvujeme, abychom ty jejich malé hlavičky příliš nezatěžovali „dospěláckými“ věci, na které mají ještě dost času a tak se vyhnuli dalším a dalším otázkám PROČ, PROČ a PROČ? Někdy si však děti s pomocí televize, reklam a jejich naivního myšlení dokáží dát dvě a dvě dohromady a udělají si představu samy, se kterou jsou ve výsledku spokojené jen oni a my tak často vypadáme jako naprostí idioti.

4.2.2015 v 10:08 | Karma: 22,95 | Přečteno: 1757x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Můj rok blogu na iDnes

Konečně se mohu pochlubit, že jsem u něčeho vydržela déle než měsíc. Můj blog na iDnes slaví rok. Na zdraví...

29.1.2015 v 22:21 | Karma: 10,97 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Bavorština podruhé

Učit se německy ve škole je jedna věc. Použít jí pak v praxi je věc druhá. Na co mě však žádná škola ani v nejmenším nepřipravila, byl bavorský dialekt. Takzvaná Bavorština.

23.1.2015 v 11:19 | Karma: 25,76 | Přečteno: 2848x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Jak jsem se na chvíli stala Francouzkou

Pořád přemýšlím nad tím, jak asi musí znít moje rádoby Němčina pro rodilého Němce. Hodně hostů z hotelu, kde pracuji se mě ptá, z jaké že části Francie to pocházím. Poprvé mě to docela rozesmálo a hosté se divili, že nejsem Francouzka. Prý mám takový přízvuk.

17.1.2015 v 0:11 | Karma: 14,03 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2194x
...já jsem prostě já...A smolím knihu. Smolím jí už dlouho. Třeba jí i někdy dosmolím:-) ....................