Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem pohřbila svůj profil

Jmenuji se Mirka Stajková a jsem závislá na Facebooku. To bych asi řekla na sezení Facebookholiků. Žádné takové sezení se však u nás nekoná a tak jsem se s tím musela poprat sama...

Svůj profil na FB jsem si založila před lety, když byl pouze v angličtině, kvůli kamarádce, která byla v Americe a chtěla poslat nějaké fotky. Pár měsíců jsem měla v přátelích pouze jí. Pak byl FB přeložen do všech světových jazyků a kamarádi se začali hrnout. Byla to sranda, měla jsem svou partu pořád online, psali jsme si, šťouchali se a komentovali příspěvky. A tak začala moje závislost na Facebooku.

Veškerý svůj volný čas jsem trávila na počítači a projížděla profily a fotky svých přátel, přidávala své fotky a sledovala, komu se líbí. Lidé, kteří mě někde potkali, avšak neprohodili se mnou jediné slovo, posílali žádosti a já je vesele odklikávala. „Přátel“ přibývalo a já měla co sledovat.

Pak přišel průser. Chytré telefony a hry. To bylo něco pro mě. Pěstovat si farmičku, oblékat si panenky, ničit bonbóny, stavět města a střílet naštvané ptáky. Než jsem vyšla do opravdového světa, plácala jsem se hodiny v tom virtuálním. Online jsem byla celý den a pořád čekovala, co je nového a zalévala zahrádku. Pak nastaly dennodenní hádky s mužem. Tak moc jsem byla ponořená do her, že jsem zapomínala, že vůbec nějakého muže mám. Přišlo ultimátum Buď a nebo. Vztekala jsem se, brečela, hádala se a nakonec vymazala hry. Profil mi zůstal. A nějaký čas byl klid.

Stejně jsem pořád sledovala známé i neznámé a jejich „Selfíčka“, fotky z koupelen, nohou, jídel, řetězcová videa, jak se pije pivo na ex, fotky dětí na nočníku s komenty „dnes jsme udělali první bobek“ atd. Pořád dokola. Copak se život točí kolem FB? Můj se točil. Nebyla jsem nikdy tedy tak šílená, abych si obnovovala své statusy každých pět minut, od ranního hovínka až po vydatnou večeři jako někteří. Ani jsem si nedělala Selfie a nefotila se v koupelně. Ale smála se těm, co jo a četla vše. Takže nevím, co je horší.

Po probuzení hurá na FB, do práce, z práce opět na FB a spát. Každý den. Do toho jsem si spustila „na tajňáka“ opět novou hru. To, že jsem asi pořádný závislák, jsem si uvědomila, když jsem nemohla usnout, protože mi před očima lítaly barevné kostičky z hry. Začala jsem přemýšlet, proč to vlastně dělám. Proč svůj drahocenný čas trávím ve virtuálním světě, když si mohu užívat ten opravdový. Nemohla jsem si ale pomoct. O tom, že smažu FB jsem jen mluvila a už tak byla pro smích i sama sobě. Promazala jsem šest set přátel na osmdesát vyvolených. S hrou byl ale problém. Ještě jedno kolo a konec, říkala jsem si měsíc, možná dva. A pak přišel zlom. S hrou jsem smazala celý profil a tak i veškerá lákadla. Žrout času byl pryč. 8.8 jsem po sedmi letech pohřbila svůj profil. Doufám, že napořád. Ono totiž stačí zadat adresu a heslo a profil se vám aktivuje se vším všudy.

A tak se držím. A víte co? Najednou mám čas na všechno, na co jsem díky své závislosti čas neměla. Čtu knížky, maluju a píšu. Nic mě neláká a nezdržuje. K nedávným třicátým narozeninám mi sice nepopřálo dvě stě lidí, zato mi ti nejbližší popřáli z očí do očí a zbylí čtyři poslali sms. Komentovat všechny chodím do kavárny, s mužem se spojuji v ložnici, s kamarádkami se pošťuchuji v baru, sdílím své zážitky u dobrého jídla, rajčata sklízím na zahradě a hry? Jo hraju si teď se psem…

 

Život offline je prostě božííí!!!

Autor: Mirka Stajkova | středa 20.8.2014 17:06 | karma článku: 26,40 | přečteno: 1686x
  • Další články autora

Mirka Stajkova

Chci prsa! Značka: Velká...

Vždycky se mi líbila velká prsa. Už jako malá jsem se těšila, až dospěji, že se budu také takovými jednou pyšnit. Jako má maminka, jako měla babička, prababička a všechny prapraženy v naší rodině. Velká prsa se totiž dědila z generace na generaci. A pak si nejspíš pán Bůh řekl: „Dost! To už stačilo!“. A to zrovna ve chvíli, když jsem se narodila...

8.2.2015 v 3:35 | Karma: 36,48 | Přečteno: 3866x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Tati a jak se dělají miminka?

Děti a jejich všetečné otázky, na které někdy nemáme odpověď, nebo nevíme, jak jim odpovědět, aby byla spokojenost na obou stranách. A tak trochu lžeme, vymýšlíme si, přibarvujeme, abychom ty jejich malé hlavičky příliš nezatěžovali „dospěláckými“ věci, na které mají ještě dost času a tak se vyhnuli dalším a dalším otázkám PROČ, PROČ a PROČ? Někdy si však děti s pomocí televize, reklam a jejich naivního myšlení dokáží dát dvě a dvě dohromady a udělají si představu samy, se kterou jsou ve výsledku spokojené jen oni a my tak často vypadáme jako naprostí idioti.

4.2.2015 v 10:08 | Karma: 22,95 | Přečteno: 1757x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Můj rok blogu na iDnes

Konečně se mohu pochlubit, že jsem u něčeho vydržela déle než měsíc. Můj blog na iDnes slaví rok. Na zdraví...

29.1.2015 v 22:21 | Karma: 10,97 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Bavorština podruhé

Učit se německy ve škole je jedna věc. Použít jí pak v praxi je věc druhá. Na co mě však žádná škola ani v nejmenším nepřipravila, byl bavorský dialekt. Takzvaná Bavorština.

23.1.2015 v 11:19 | Karma: 25,76 | Přečteno: 2848x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Jak jsem se na chvíli stala Francouzkou

Pořád přemýšlím nad tím, jak asi musí znít moje rádoby Němčina pro rodilého Němce. Hodně hostů z hotelu, kde pracuji se mě ptá, z jaké že části Francie to pocházím. Poprvé mě to docela rozesmálo a hosté se divili, že nejsem Francouzka. Prý mám takový přízvuk.

17.1.2015 v 0:11 | Karma: 14,03 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:14

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém

25. dubna 2024  16:09

Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2194x
...já jsem prostě já...A smolím knihu. Smolím jí už dlouho. Třeba jí i někdy dosmolím:-) ....................