Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Včasná pomoc

Nedávno jsem viděla ve zprávách pána, co na lavičce dostal infarkt a nikdo mu nepomohl. Lidé okolo něj chodili jakoby nic, nikdo si ho nevšímal. Pán pak v nemocnici umřel. Shodou okolností v ten samý den jsme s mužem seděli v obýváku a popíjeli vínko. Manžel si šel zakouřit ven, což normálně nedělá a dlouho se nevracel. Já, samozřejmě zvědavá, co tam takovou dobu dělá, jsem šla za ním. To už stála před barákem sanitka v čele s mým mužem. 

Později mi vyprávěl, že viděl před hospodou člověka, co leží na zemi. V první chvíli si myslel, že tam někdo opilý spí. A tak šel do hospody nahlásit chlapům ztrátu opilého kamaráda.

„Jóó, to je Lojza od vedle. On se za chvíli zvedne.“ Bylo mu řečeno. „Kamarádi“ se smáli a pokračovali dál ve své zábavě. Nikoho to nezajímalo.

Jenomže jemu to nedalo a šel chlápka probudit. Pán byl mimo a potichu si pískal. Po chvilce si všiml, že má rozseklou hlavu a všude je plno krve. Zavolal záchranku a ti ho v rychlosti odvezli do nemocnice.

„Už zas? To není možný, jaký máš na to štěstí,“ povídám mu. Nebo spíš oni mají štěstí, že můj muž je někde poblíž. Tento pán byl totiž jeho šestý „úlovek“. Minule, když jel z práce v noci, viděl na silnici někoho ležet. Zajímavé bylo, že auta před ním toho dotyčného objížděli, jako by to bylo normální, že leží na silnici. Manžel opět zastavil a zachraňoval. Pro mě je můj muž hrdina, stejně jako všichni, komu nejsou cizí lidé lhostejní.

Jednou mi vyprávěla kamarádka, jak omdlela v metru. Pomohl jí až pán na konečné stanici. Projela celou trasu na zemi. Nikomu to nepřipadalo divné. Většina lidí si nejspíš myslela, že to je nějaká feťačka a tak se o ní nezajímali. Vše nakonec dopadlo dobře, ale co by se stalo, kdyby „jen“ neomdlela a dostala třeba epileptický záchvat? Vždyť se počítá každá minuta.

Proto jsem chtěla říct, dívejme se kolem sebe, pomáhejme. Nikdy totiž nemůžeme vědět, jestli se na té zemi nebo lavičce ocitneme my samy. A budeme potřebovat pomoc…

Autor: Mirka Stajkova | pátek 5.9.2014 11:06 | karma článku: 20,99 | přečteno: 862x
  • Další články autora

Mirka Stajkova

Chci prsa! Značka: Velká...

Vždycky se mi líbila velká prsa. Už jako malá jsem se těšila, až dospěji, že se budu také takovými jednou pyšnit. Jako má maminka, jako měla babička, prababička a všechny prapraženy v naší rodině. Velká prsa se totiž dědila z generace na generaci. A pak si nejspíš pán Bůh řekl: „Dost! To už stačilo!“. A to zrovna ve chvíli, když jsem se narodila...

8.2.2015 v 3:35 | Karma: 36,48 | Přečteno: 3866x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Tati a jak se dělají miminka?

Děti a jejich všetečné otázky, na které někdy nemáme odpověď, nebo nevíme, jak jim odpovědět, aby byla spokojenost na obou stranách. A tak trochu lžeme, vymýšlíme si, přibarvujeme, abychom ty jejich malé hlavičky příliš nezatěžovali „dospěláckými“ věci, na které mají ještě dost času a tak se vyhnuli dalším a dalším otázkám PROČ, PROČ a PROČ? Někdy si však děti s pomocí televize, reklam a jejich naivního myšlení dokáží dát dvě a dvě dohromady a udělají si představu samy, se kterou jsou ve výsledku spokojené jen oni a my tak často vypadáme jako naprostí idioti.

4.2.2015 v 10:08 | Karma: 22,95 | Přečteno: 1757x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Můj rok blogu na iDnes

Konečně se mohu pochlubit, že jsem u něčeho vydržela déle než měsíc. Můj blog na iDnes slaví rok. Na zdraví...

29.1.2015 v 22:21 | Karma: 10,97 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Bavorština podruhé

Učit se německy ve škole je jedna věc. Použít jí pak v praxi je věc druhá. Na co mě však žádná škola ani v nejmenším nepřipravila, byl bavorský dialekt. Takzvaná Bavorština.

23.1.2015 v 11:19 | Karma: 25,76 | Přečteno: 2848x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Jak jsem se na chvíli stala Francouzkou

Pořád přemýšlím nad tím, jak asi musí znít moje rádoby Němčina pro rodilého Němce. Hodně hostů z hotelu, kde pracuji se mě ptá, z jaké že části Francie to pocházím. Poprvé mě to docela rozesmálo a hosté se divili, že nejsem Francouzka. Prý mám takový přízvuk.

17.1.2015 v 0:11 | Karma: 14,03 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2194x
...já jsem prostě já...A smolím knihu. Smolím jí už dlouho. Třeba jí i někdy dosmolím:-) ....................