Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Život s krakeny

Od té doby, co jsem se odstěhovala od rodičů, toužila jsem po nějakém zvířecím kamarádovi, který bude jenom můj. Totiž po pejskovi. Nějakého malinkatého psíčka s roztomiloučkým obojkem, který bude spinkat v malé kabelce na mým rameni. Čivaaaavaaaa byl jasný výběr. 

Ani nevím, jak se to stalo, ale v mé neexistující kabelce se najednou ocitli ne jeden, ale hned dvě fenečky.  Totiž Americký buldok Ňuňu a po roce i Bordeauxská doga Ejmička alias  Emílek. Moji psí kamarádi k nezaplacení.

Každé ráno začíná stejně. Hlasité zívnutí a následné pazvuky míváme místo budíku. Pustím obludária ven a jdu se věnovat úklidu. Během chvilky je mám za zadkem a pronásledují mě po celém bytě. Snaživě vysávám tisíce chlupů, Emil skáče, protože začala ranní hra „Na vysavač“. Kouše hadici, Ňuňu štěká, protože se jí hra nelíbí a já se chci oběsit. Utřu prach a zjistím, že chlupů na podlaze spíš přibylo, než ubylo. Tak si sundám brýle, nic nevidím a je uklizeno. Sednu k televizi, pustím počítač a chvilku surfuji na netu. Chvilka klidu, ale opravdu jen chvilka. V hlavách mých psíčků se rozsvítí kontrolka „čas jídla“ a už mi u gauče zpívají Ódu na oběd. Mé nervy jejich zpěv nevydrží a nakrmím je. Na vteřinu je od nich pokoj, tedy na deset vteřin, protože soutěží v tom, kdo rychleji sežere svou misku. Malý ponny Emil se po jídle napije a potopa je na světě. Ještě mi přijde ukázat své laple, co se jí houpou až k zemi a než stihnu vytáhnout papírový kapesník, už lítají po celým bytě slinty. Musela se přece oklepat. A já nadávám. Opět je mám obě u gauče s novou písní „Kdy už půjdeme ven?“ Snažím se jim vysvětlit, že venku hrozně prší, že dnes ven nejdeme. Marně. Další hra „Na přemlouvání“ je v plném proudu, Emil mi kouše ruku, se kterou pohybuji myší od počítače, pak i myš, Ňuňu štěká, pak se rvou a já s nadávkami jdu pro bundu a gumáky. Radost je k nezaplacení a tak schytávám pár ran, jak na mě dohromady těch sto kilo střídavě skáče. A jde se ven. Co bych pro ně neudělala.

Vlaji za nimi v dešti jak blázen. Nechodím já s nimi, ale oni se mnou. Na poli je pustím a nadávám, protože mi čvachtá v gumákách. Posléze zjistím, že tam mám díru. Ňuňu si hrála. Emílek zahlédne srnu a je to tu zase. Tomu, kdo nás pozoruje, se naskytne vtipný obrázek. Vyplašená srnka, dychtivý Emil, křičící panička, Ňuňu, si to v jedné lajně pěkně za sebou štrádujeme skrz pole. Já ve snaze chytit toho lovce, Ňuňu ve snaze dohnat mě, protože si myslí, že jí utíkám. Po deseti minutách a vzdalujících se dvou tečkách plivu plíce, nemůžu popadnout dech a ztrácím hlas. Nadávám si, že příště za ní nepoběžím, protože to je zbytečná námaha. Nikdy jí totiž nedohoním a akorát jsem na dalších pár dní zmožená. Vždycky ale běžím znovu.

Emila ani po půl hodině v lese nenajdu a tak jdu s Ňuňu domů, zmoklá jak slepice, uřícená a ještě uřvaná. Cestou volám muži, že Emil utekl, co mám dělat. Fňukám s říkám mu: „Co když se nevrátí?“

„Takové štěstí nemáme,“ odpoví mi manžel ve snaze mě rozesmát. Emil se totiž vždycky vrátil buď sám, nebo několikrát na policejním vodítku. A měl pravdu. Emílek sedí u dveří, veselá, s jazykem na zemi a já jí radostí ani nevynadám. Odemknu dveře, krakeni kolem mě proklouznou a šťastné, že se se znovu setkaly, se honí po celém bytě. Bláto a voda cáká do všech stran a já začnu nanovo uklízet. Vykoupat je, je boj na život a na smrt, a když to mám po hodině za sebou i s úklidem koupelny, jdu se připravovat do práce. Jedna šichta za mnou a druhá přede mnou.

Po příchodu domů mě vítají štěkotem a já zjišťuju, že Emil si hrála se svou novou hračkou. Dveřmi a prahem. Třísky se válí po celé chodbě a pár jich má přilepených na pyskách. Úklid nechám na ráno, protože vím, že mě ten kolotoč čeká znovu. Naleju si víno a pozoruji ty dva krakeny, jak spí u krbu, zamotané do sebe, unavené po perném dnu. Projede mnou vlna lásky, pomuchluju je a vydám se do říše snů nabrat další síly na zítřek.  Život s krakeny není vůbec jednoduchý…

Ve středu Ňuňu odešla do psího nebíčka a nějak si nemůžu zvyknout na to ticho. Nikdy bych neřekla, jak se mi bude stýskat po štěkání, škrábání, kňourání, bryndání, špinění a mém jekotu… Ale když tak koukám se slzami v očích na Emila s čumákem od hlíny a kapajícími slinami, myslím, že za pár dní začnu zase nadávat a křičet…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Mirka Stajkova | pátek 4.4.2014 13:41 | karma článku: 15,35 | přečteno: 809x
  • Další články autora

Mirka Stajkova

Chci prsa! Značka: Velká...

Vždycky se mi líbila velká prsa. Už jako malá jsem se těšila, až dospěji, že se budu také takovými jednou pyšnit. Jako má maminka, jako měla babička, prababička a všechny prapraženy v naší rodině. Velká prsa se totiž dědila z generace na generaci. A pak si nejspíš pán Bůh řekl: „Dost! To už stačilo!“. A to zrovna ve chvíli, když jsem se narodila...

8.2.2015 v 3:35 | Karma: 36,48 | Přečteno: 3866x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Tati a jak se dělají miminka?

Děti a jejich všetečné otázky, na které někdy nemáme odpověď, nebo nevíme, jak jim odpovědět, aby byla spokojenost na obou stranách. A tak trochu lžeme, vymýšlíme si, přibarvujeme, abychom ty jejich malé hlavičky příliš nezatěžovali „dospěláckými“ věci, na které mají ještě dost času a tak se vyhnuli dalším a dalším otázkám PROČ, PROČ a PROČ? Někdy si však děti s pomocí televize, reklam a jejich naivního myšlení dokáží dát dvě a dvě dohromady a udělají si představu samy, se kterou jsou ve výsledku spokojené jen oni a my tak často vypadáme jako naprostí idioti.

4.2.2015 v 10:08 | Karma: 22,95 | Přečteno: 1757x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Můj rok blogu na iDnes

Konečně se mohu pochlubit, že jsem u něčeho vydržela déle než měsíc. Můj blog na iDnes slaví rok. Na zdraví...

29.1.2015 v 22:21 | Karma: 10,97 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Bavorština podruhé

Učit se německy ve škole je jedna věc. Použít jí pak v praxi je věc druhá. Na co mě však žádná škola ani v nejmenším nepřipravila, byl bavorský dialekt. Takzvaná Bavorština.

23.1.2015 v 11:19 | Karma: 25,76 | Přečteno: 2850x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Jak jsem se na chvíli stala Francouzkou

Pořád přemýšlím nad tím, jak asi musí znít moje rádoby Němčina pro rodilého Němce. Hodně hostů z hotelu, kde pracuji se mě ptá, z jaké že části Francie to pocházím. Poprvé mě to docela rozesmálo a hosté se divili, že nejsem Francouzka. Prý mám takový přízvuk.

17.1.2015 v 0:11 | Karma: 14,03 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Vláda jedná o programu návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45,  aktualizováno  12:29

Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu má na programu vláda. Platná podoba lex Ukrajina...

Zelenskyj ruší všechny zahraniční cesty, situace na frontě mu neumožňuje odjet

15. května 2024  9:34,  aktualizováno  12:28

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odkládá všechny zahraniční návštěvy. Uvedl to jeho mluvčí...

Předstíral záchvat epilepsie a utekl z léčebny, nebezpečného muže hledá policie

15. května 2024  12:14

Policisté hledají nebezpečného muže podezřelého z loupežného přepadení, který po zadržení dnes ráno...

Dodávky munice Ukrajině nevylučují jednání o míru, koriguje Pavel rozhovor

15. května 2024  12:06

Dodávání vojenské munice na Ukrajinu je součástí její podpory, uvedl v úterý prezident Petr Pavel...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2194x
...já jsem prostě já...A smolím knihu. Smolím jí už dlouho. Třeba jí i někdy dosmolím:-) ....................