Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vítejte v klubu (ne)miliardářů

Tak mi to nedalo, reklama mě zlákala a já si dnes poprvé vsadila. Propustku (když Bůh dá) do klubu miliardářů...  

„Já už nevsázím,“ povídá mi taťka, který vsázel několik let dvakrát týdně Sportku. Peníze, co by dal za tiket, teď vkládá do kasičky a jednou za rok jedou z coby prosázených peněz na dovolenou. Taťka totiž vsázel z jednoho důvodu. Z předpovědi budoucnosti.

 

V roce 2006 seděl se svými dvěma kamarády v hospodě. Kamarád Otík je známý tím, že když se trochu připije, má věštecké schopnosti a vidí do budoucnosti. Hodně lidí se mu smálo a dělali si z něj legraci. Otík se vždy jen pro sebe poťouchle usmíval. On věděl své. Věděl to, co jiné teprve čekalo.

 

A tak seděli, popíjeli a Otíka něco osvítilo.

 

„Hele Vencoušku,“ povídá mému taťkovi, „v roce 2008 budeš velmi, velmi bohatý muž.“ Taťka to zprvu nebral moc vážně. Ale stejně mu to nedalo a dva roky ustavičně vsázel. A pak přišel rok 2008. Pořád se nic nedělo, žádná výhra. To už se smál, že mu Otík za ty dva roky dluží pořádnou sumu za prosázené tikety. A pak jednoho dne to přišlo.

 

„Pepa vyhrál sportku. První. Několik milionů.“ Povídá mu známý.

„A to není všechno. Ještě měsíc potom zdědil nějaké pozemky po pratetě, která umřela a on byl jediný příbuzný.“

Taťku polilo horko. Pepa totiž seděl s ním a Otíkem tenkrát u stolu. Otíka sice osvítilo. Bohužel řekl své proroctví tomu nepravému.

 

Horší historku měl děda mé sestřenice. Děda vsázel celý život. Jen jednou jedinkrát nechal vsadit bábu, protože byl nemocný. Večer leželi u televize a kontrolovali výherní čísla. Padla mu šance. Celý milión. Výskal, křičel. Milion za komunistů bylo nějaké jmění. Pak v té euforii zpozoroval babku, jak se červená s náběhem na infarkt krčí v rohu. Babce bylo líto deseti korun za šanci a tak vsadila bez ní. Nemusím dodávat, že s ní nějaký ten rok nemluvil.

 

Žmoulám tiket se vstupenkou do klubu k Henrimu a sním. Sním o jachtě a uklízím. Sním o cestě okolo světa a vyhazuji odpadky. Sním o domu na pláži a do...prdele! Můj tiket. Spadnu na zem z Karibiku a pozoruji právě odjíždějící popeláře...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Mirka Stajkova | pátek 21.11.2014 12:19 | karma článku: 13,63 | přečteno: 1256x
  • Další články autora

Mirka Stajkova

Chci prsa! Značka: Velká...

Vždycky se mi líbila velká prsa. Už jako malá jsem se těšila, až dospěji, že se budu také takovými jednou pyšnit. Jako má maminka, jako měla babička, prababička a všechny prapraženy v naší rodině. Velká prsa se totiž dědila z generace na generaci. A pak si nejspíš pán Bůh řekl: „Dost! To už stačilo!“. A to zrovna ve chvíli, když jsem se narodila...

8.2.2015 v 3:35 | Karma: 36,48 | Přečteno: 3866x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Tati a jak se dělají miminka?

Děti a jejich všetečné otázky, na které někdy nemáme odpověď, nebo nevíme, jak jim odpovědět, aby byla spokojenost na obou stranách. A tak trochu lžeme, vymýšlíme si, přibarvujeme, abychom ty jejich malé hlavičky příliš nezatěžovali „dospěláckými“ věci, na které mají ještě dost času a tak se vyhnuli dalším a dalším otázkám PROČ, PROČ a PROČ? Někdy si však děti s pomocí televize, reklam a jejich naivního myšlení dokáží dát dvě a dvě dohromady a udělají si představu samy, se kterou jsou ve výsledku spokojené jen oni a my tak často vypadáme jako naprostí idioti.

4.2.2015 v 10:08 | Karma: 22,95 | Přečteno: 1757x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Můj rok blogu na iDnes

Konečně se mohu pochlubit, že jsem u něčeho vydržela déle než měsíc. Můj blog na iDnes slaví rok. Na zdraví...

29.1.2015 v 22:21 | Karma: 10,97 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Bavorština podruhé

Učit se německy ve škole je jedna věc. Použít jí pak v praxi je věc druhá. Na co mě však žádná škola ani v nejmenším nepřipravila, byl bavorský dialekt. Takzvaná Bavorština.

23.1.2015 v 11:19 | Karma: 25,76 | Přečteno: 2850x | Diskuse| Ostatní

Mirka Stajkova

Jak jsem se na chvíli stala Francouzkou

Pořád přemýšlím nad tím, jak asi musí znít moje rádoby Němčina pro rodilého Němce. Hodně hostů z hotelu, kde pracuji se mě ptá, z jaké že části Francie to pocházím. Poprvé mě to docela rozesmálo a hosté se divili, že nejsem Francouzka. Prý mám takový přízvuk.

17.1.2015 v 0:11 | Karma: 14,03 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Češi s kradenými věcmi v Rakousku při honičce s policií proráželi zábrany

7. května 2024

Rakouská policie dnes v okrese Freistadt zatkla dvojici Čechů s kradenými věcmi vysoké hodnoty....

Kreslíř přežil útok na Bataclan, teď traumatizovaný spáchal sebevraždu

7. května 2024  21:05

Francouzský kreslíř Fred Dewilde, který přežil teroristický útok na hudební klub Bataclan, spáchal...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Káhiře se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  20:54

Izraelská armáda v úterž zahájila operace na východě Rafáhu, který leží na jihu Pásma Gazy a kde...

Zdechovský se musí omluvit Němcovi za meme. Odvolám se, říká europoslanec

7. května 2024  20:42

Europoslanec Tomáš Zdechovský se musí omluvit advokátovi Petru Němcovi za protiprávní jednání na...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2194x
...já jsem prostě já...A smolím knihu. Smolím jí už dlouho. Třeba jí i někdy dosmolím:-) ....................