Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hear, hear aneb pravdu díte, je to trapný a pozérský hrát si na světáky, kteří najednou zapomněli češtinu, rodný jazyk a ještě předstírají akcent. Maskota těmto lidem by mohla dělat Petra Nemkova, pro nás známá coby Němcová. Když někdo odejde do ciziny jako dítě a doma pak rodiče kašlou na to, aby dítě umělo česky, budiž. Ale dospělý, který odejde do ciziny, nezíská v rodném jazyce přízvuk ani nezapomene, jistě, občas vypadne slovíčko, které se běžně neužívá, ale rodný jazyk se nezapomíná. Martina Navrátilová mluví krásně česky, maskot exotů Lendl zapomněl anebo forgotoval. Zrovna včera jsem četla rozhovor s Babišovou, jak tvrdí, že jejich děti nemluví pořádně česky...ostuda, pozérství, světáctví nejvyššího druhu. Světáci jsou prostě stejní, cizí jazyk se pořádně nenaučí a rodný prý zapomněli...

1 0
možnosti

Podobný problém bol u mnohých Slovákov už za komoušov. Stačilo, že pár mesiacov pracovali v Českej republike a po príchode domov na Slovensko už nehovorili, ale mluvili... ;-D

0 0
možnosti

T57o82m95a16s 25V47r58l71i93k

26. 5. 2014 19:29

Mi by spise na techto lidech imponovalo, kdyby mluvili Anglicky bez prizvuku.

2 0
možnosti
Foto

nebo i česky bez přízvuku;-)

1 0
možnosti
Foto

Jo jo, tak mě čeština vypadává normálně a to žádnej weltman fakt nejsem, nejčastěji, když něco nastuduju v AJ (což činím proto, že zkrátka spousta zdrojů je právě a někdy jen v AJ). Žiju tu, ven jen zřídka. Pravda hodně anglicky čtu, ale málo mluvím. A pak prostě nějaký oborový termín česky nevím. Tak to opíšu nebo juknu na http://www.slovnik.cz a najdu a omluvím se, že jsem wořech.;-)

Pózerství za tím není, neb mě to štve. Netěší.

Za Čecha jsem naopak rád. Tu i venku. Pózéry sám taky opravdu nemusím.......ani weltmanské, ani módní značkové....a ani jiné odrůdy.;-) Takže rozumím.....řek bych mu, ať sleze z teho trý na zem a nedělá tejla.

1 0
možnosti

T57o20m43a46s 59V72r74l76i14k

26. 5. 2014 16:26

To mi připomnělo Lendla. :-)

1 0
možnosti

To je kúl článek.R^

1 0
možnosti

Je pravda ze aktivne se snazim tu Cestinu udrzovat,chodim dene na idnes a ctu. Nez mi umreli rodice tak s nimy jenom Cesky protoze Mati Anglictinu moc neovladala a Tata vubec ne,zalezi proste na tom jak se clovek k tomu stavi.

3 0
možnosti

J89a25r94a 85R61a62n87k

29. 5. 2014 1:39

Kdyz jsem prijela za strycem do Australie, ktereho jsem diky zivotu za zeleznou oponou nepoznala, protoze odesel ve 48., manzelka je Irka, byla jsem prekvapena jeho krasnou, sice pomalou a trochu pro mne archaickou cestinou. Ve Svycarsku jsme mezi sebou pocestovali z legrace nemcinu, ted delame to same v Kanade, je to hra s reci. Ale nikdy bych nemohla rici, ze si nevzpominam.... staci si dat par vterin casu. V opacnem pripade bych to nazvala predcasnou senilitou.

1 0
možnosti

Tyhle pozery nesnasim. Jsem be Statech 35 let. Prijel jsem kdyz mi bylo 15 s Matkou. A Cestinu jsem nezapomenul. Ano stane ze na nektere slovicko si nezvpomenu ale po roku v cizine takhle blbe kecat?Rv

2 0
možnosti

Když je neschopnost vzpomenout si na český výraz záměrná z důvodu falešného světáctví, je to vopruz. Osobně to považuju za známku mdlého ducha.

Když je to ale bezděčné a ten člověk si to ani neuvědomí, může to být docela roztomilé, například jako když se se mnou loučila kamarádka slovy "Tak ahoj, já tady odbáčím doprava" nebo mi volal kamarád z pláže se slovy "Dneska je to moře takový vlňatý!" ;-)

1 0
možnosti

J20a44r47a 14R92a48n56k

29. 5. 2014 1:41

Ano, sleduji to u ceskych deti zde narozenych, kdyz treba vyhrkne "mami, koukni na tu jepku", okolo sla jeptiska.

1 0
možnosti
Foto

Karma bez dlouhých řečí od Němce z Německa, který nerad mluví německy, ale miluje češtinu. Jinak také rád ŠTAUBSAUGRUJU!

2 0
možnosti
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2194x
...já jsem prostě já...A smolím knihu. Smolím jí už dlouho. Třeba jí i někdy dosmolím:-) ....................